Handige voedingschecklist voor tijdens je zwangerschap.

Handige voedingschecklist voor tijdens je zwangerschap.

Hier staat de voedingschecklist van het Voorlichtingsbureau voor de Voeding en die geeft precies aan welke voeding je elke dag nodig hebt als je zwanger bent. 

Handige voedingschecklist voor tijdens je zwangerschap.

 

Als je zorgt dat je zo vers en gevarieerd mogelijk eet (dus niet zeven dagen per week macaroni), weet je zeker dat je alle belangrijke voedingsstoffen tot je neemt en dat je goed zorgt voor je ongeboren kind.

De aangegeven hoeveelheid boterhammen, groente en fruit en aardappelen die op de voedingschecklist staan, lijken misschien veel, maar als volwassene heb je deze hoeveelheid bouwstoffen echt nodig. Zeker als je zwanger bent. Als je misselijk bent en moeite hebt met eten, hoef je je niet ongerust te maken als je de aangegeven hoeveelheden niet haalt. En zorg ervoor dat je elke dag liefst wel een stuk fruit, wat groenten en melk binnenkrijgt. In plaats van aardappels kun je ook volkorenpasta of -rijst eten. Voor de voedingschecklist en meer informatie klik je hier.

 

 

Share This Story

Zwanger Zijn

You May Also Like

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>